6. KLASSI EESTI KEELE
TASEMETÖÖST 2013
TASEMETÖÖ EESMÄRK
Tasemetöö eesmärk on hinnata II kooliastme õpilaste eesti
keele õpitulemuste saavutatust.
Tasemetöö on koostatud ühes variandis.
II KOOLIASTME EESTI KEELE ÕPITULEMUSED
6. klassi lõpetaja:
• oskab kirjas õigesti märkida häälikupikkust, i ja j,
sõnaalgulist h ;
• oskab rakendada kaashäälikuühendi põhireegleid;
• oskab sõnu poolitada;
• oskab nimisõna kokku- ja lahkukirjutust tüüpjuhtumeil;
• oskab kasutada suurt algustähte nimedes, teoste ja
perioodiliste väljaannete pealkirjades,
ajaloosündmuste märkimisel;
• oskab kasutada tavalühendeid;
• teab või oskab vajadusel sõnastikust leida oma- ja
võõrsõnade tähendust ja õigekirjutust;
• oskab leida sünonüüme ja neid tekstis korduste vältimiseks
kasutada;
• tunneb tekstist ära nimi-, omadus-, arv-, ase- ning
tegusõnad; oskab õigesti kasutada käände- ja
pöördevorme, ainsust ja mitmust, olevikku ja minevikku;
• oskab kasutada omadussõnade keskvõrret ja kõige-ülivõrret;
• oskab moodustada ja kirjavahemärgistada lihtlauseid, sh
koondlauseid ja lihtsamaid liitlauseid;
• oskab siduvaid sõnu õigesti lauses kasutada;
• oskab otsekõnet ja ütet kirjavahemärgistada;
• oskab jutustada ja kirjutada sündmusest; kirjeldada;
väljendada oma arvamust; edastada teavet
selgelt ja ühemõtteliselt; eristada tõepärast fantaasiast;
• oskab koostada kirja; vormistada ümbrikku;
• oskab vestlust alustada, kaasvestlejat kuulata ja
keskustelu sobivalt jätkata;
• oskab loetust ja kuuldust olulist leida, seda oma sõnadega
edasi anda ning saadud teavet kasutada;
• oskab tekstiga iseseisvalt töötada: esitada teksti kohta
küsimusi, küsimustele teksti põhjal vastata;
• oskab lugemispala kavastada;
• oskab teksti ette lugeda, jutustada tekstilähedaselt ja
kokkuvõtlikult;
• oskab pildi põhjal jutustada ja pilti kirjeldada;
• oskab lihtsa tabeli sisu sõnadega kokku võtta;
• eristab uudist ja reklaami;
• oskab nimetada vähemalt 12 eesti ja väliskirjanikku, on
igaühelt lugenud vähemalt ühe teose;
• teab muinasjutu, muistendi, kõnekäänu, valmi, seiklusjutu
iseloomulikke jooni;
• oskab eristada kirjandusliike: proosa, luule, draama;
• oskab sõnastada luuletuse teemat, kirjeldada meeleolu;
• oskab esitada luuletust või proosakatkendit; esineda dialoogis;
• vormistab kirjalikud tööd korrektselt;
• oskab leida raamatukogust soovitud raamatut.
6. KLASSI MATEMAATIKA TASEMETÖÖST 2013
TASEMETÖÖ EESMÄRK
• Tasemetöö eesmärk on hinnata II kooliastme õpilaste
matemaatika ainekavaga määratletud
õpitulemuste saavutatust.
• Üldine hinnang antakse statistilise valimi tulemuste
põhjal.
• Tasemetöö ülesanded avalikustatakse INNOVE kodulehel
pärast tasemetöö toimumist.
II KOOLIASTME MATEMAATIKA ÕPITULEMUSED
6. klassi lõpetaja teab ja tunneb:
• arvude kümnendsüsteemi, naturaalarve, kümnendmurde ja
harilikke murde;
• tehete järjekorda;
• hariliku murru põhiomadust ja taandamist;
• protsendi mõistet;
• aritmeetiliste tehete andmete ja tulemuste vahelisi
seoseid;
• ainekavaga määratud mõõtühikuid ning nendevahelisi
seoseid;
• arvtelge ja ristkoordinaadistikku tasandil;
• kolmnurga sisenurkade summat, kolmnurkade võrdsuse
tunnuseid.
6. klassi lõpetaja oskab:
• naturaalarve ning kümnendmurde lugeda, kirjutada ja
järjestada;
• arvutada peast, kirjalikult ja taskuarvutil
naturaalarvudega ja kümnendmurdudega ning rakendada
neid arvutusoskusi tekstülesannete lahendamisel;
• lihtsustada avaldisi ning arvutada lihtsamate
tähtavaldiste väärtusi;
• laiendada ja taandada harilikku murdu;
• arvutada lihtsamate harilike murdudega, teisendada
kümnendmurde harilikeks murdudeks ja
vastupidi;
• leida ja kasutada arvu pöördarvu;
• lahendada protsentülesannete põhitüüpe;
• kasutada aritmeetiliste tehete andmete ja resultaadi
vahelisi seoseid lihtsamate võrrandite
lahendamisel;
• ülesannete lahendamisel kasutada mõõtühikutevahelisi
seoseid;
• määrata punkti asukohta koordinaattasandil ja lugeda
koordinaattasandil asuva punkti koordinaate;
• tabeli andmete järgi kujutada lihtsamaid seoseid graafiliselt;
• graafiku järgi nähtust kirjeldada (nt aeg-temperatuur
graafik jm);
• liigitada kolmnurki;
• rakendada ülesannete lahendamisel kolmnurga nurkade
omadust ja kolmnurga võrdsuse
tunnuseid;
• arvutada ristküliku, ruudu ja kolmnurga ümbermõõtu ning
pindala, ringi pindala ja ringjoone
pikkust, risttahuka ning kuubi ruumala;
• käsitseda sirklit, joonlauda, nurklauda ja malli
lihtsamates geomeetrilistes konstruktsioonides:
lõigu ja nurga poolitamine, antud sirgele ristsirge
joonestamine, antud sirgega paralleelse sirge
konstrueerimine, kolmnurga konstrueerimine kolmel põhijuhul,
mõõta nurga suurust ja
konstrueerida antud suurusega nurk;
• koostada statistiliste andmete sagedustabeleid, joonestada
diagramme;
• diagramme kirjeldada ja tõlgendada, leida kõige sagedamini
esinevat väärtust ning arvutada
aritmeetilist keskmist.
Aluseks: Põhikooli riiklik õppekava; matemaatika ainekava 4.
– 6. klassile (RT I, 28. detsember 2010, 17)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar